Možda najteža situacija s kojom se roditelji djece susreću je ona situacija kada dijete iz boravka krene u školu u smjenama.
To uglavnom bude u trećem ili četvrtom razredu osnovne škole.
Tijekom boravka u školi dijete je napisalo zadaću i sredilo apsolutno sve obaveze tamo pa je doma rijetko kad bila potreba za organizacijom vremena po pitanju učenja ili pisanje zadaća.
Također, kada bi roditelji ujutro odlazili na posao, bili su sigurni da dijete u školi radi ono što treba.
Sada dolazimo do situacije kada je dijete samo doma dio dana i vi niste sigurni hoće li odraditi školske obveze, pogotovo ako je u školi popodne.
Poznavajući sve mame u svojoj okolini kao i roditelje koje mi dolaze zadaća se piše nakon popodnevne smjene navečer kako bi roditelj bio siguran da je dijete odradilo sve i kako ne bi bilo situacije da dijete nešto mora odraditi samo ujutro pa da zaboravi.
Sada ću vam reći zašto je to loše.
Kada dođete sa posla iz škole u večernjim satima, umorni ste i vi i vaše dijete.
Spominjala sam već i važnost zadaće.
Pa evo prijedloga kako možete pomoći organizirati jutro djetetu kada ste vi na poslu, a ono je doma prije škole.
Jedna od preporuka koju dajem roditeljima je pisanje rasporeda na velikom papiru koji ćete zalijepiti na vrata ili na zid. U taj raspored ćete noć prije upisivati obaveze koje dijete ima kroz jutro.
Od pisanje zadaća, sitnih poslova po kući, čak i slobodnog vremena. Možete također upisati i spremanje školske torbe, oblačenje i kretanje u školu. Taj raspored može biti u bojama, može biti pomoću magneta i svakako ga morate raditi u kombinaciji sa svojim djetetom.
Iako će na početku vjerojatno biti teško, dijete će zaboravljati stvari, s vremenom će mu to postati rutina. Zdrava rutina, što je najvažnije!
Možda se ponekad dogodi da zaboravi napisati određenu zadaću i to je u redu.
Veći problem se može javiti ako dijete ne zna napisati zadaću. Svakom roditelju je normalno da onda tu zadaću napiše sa djetetom ili umjesto njega. Osobno mislim da je to krivo.
Ako dijete nešto nije shvatilo u školi i zbog toga ne može samostalno riješiti zadaću red je da dođe u školu i kaže učiteljici kako nešto nije znao riješiti. Tada učiteljica može pomoći i zna kako djeca funkcioniraju s određenim gradivom u tom trenutku.
Ni jedna učiteljica neće dati minus za zadaću ako dijete samostalno digne ruku i kaže da jednostavno nije znao, već će mu pomoći i usput objasniti cijelom razredu gradivu koje možda i nekom drugom djetetu nije sjelo.